Streetwear po polsku - czyli jak moda uliczna podbija Polskę?
Streetwear po polsku - czyli jak moda uliczna podbija Polskę?
Gorący trend ze świata - co to jest streetwear?
Streetwear to moda czerpiąca inspirację prosto z ulic. Ten styl łączy w sobie elementy kultury hip-hop, surfingowej i skate'owej, a jego korzenie sięgają lat 80-tych i 90-tych ubiegłego wieku. Pierwotnie, streetwear był wyrazem buntu przeciwko modzie typowej dla wybiegów, a jego podstawowymi elementami były bluzy, koszulki i spodnie typu cargo.
Streetwear ewoluował wraz z czasem, wdrażając do swojej estetyki również elementy luksusowe i high-end, ale na pierwszym planie zawsze pozostaje wygoda i funkcjonalność. Streetwear to styl dla osób, które chcą pokazać swoją indywidualność i nie boją się bawić modą.
Polska scena streetwear'u - najpopularniejsze marki i wpływ kultury ulicznej na polski rynek mody.
Choć trend streetwearu urodził się ponad oceanem, to od pewnego czasu w Polsce możemy również zauważyć coraz większe zainteresowanie tą modą. Na polskim rynku znaleźć można już wiele marek i sklepów oferujących odzież w stylu streetwear.
Bez wątpienia jednymi z najpopularniejszych marek na polskim rynku są PLNY LALA oraz Prosto. Oba brandy odwołują się do estetyki ulicy, ale każdy na swój sposób. W kolekcjach PLNY dominują czyste linie i minimalizm, natomiast Prosto bardziej skupia się na kulturze hip-hop i buntu. Ciekawe propozycje streetwearu można znaleźć również w ofertach marek takich jak Backyard Cartel czy Risk made in Warsaw.
Dużym uznaniem cieszą się też produkty takie jak bluza plny, które charakteryzuje wysoka jakość wykonania oraz oryginalne, niewielkie detale, które dodają stonowanym ubraniom charakteru. Bez względu na markę, Polski streetwear czerpie z kultury ulicznej i skaterów, a innowacyjne projekty polskich projektantów zdobywają coraz większą populację nie tylko na rodzimym rynku, ale także za granicą.
Streetwear - modny, charyzmatyczny i funkcjonalny. Czy ten trend ma szansę przetrwać?
Moda jest zmienna, ale streetwear, mimo że jest stosunkowo młodym trendem na polskim rynku, zdaje się mieć aspiracje na dłuższy pobyt. Wydaje się, że koncepcja mody "od ulicy" łączy w sobie to, co najlepsze z wielu światów; jest wyrazista, wygodna i funkcjonalna.
Streetwear daje nieskończenie wiele możliwości i inspiracji, a zarazem pozostawia przestrzeń dla kreacji własnego, unikalnego stylu. Moda ta skierowana jest nie tylko do młodych ludzi, ale do każdego, kto czuje, że moda to coś więcej niż tylko ubranie - to sposób na wyrażenie siebie.
Modele streetwearu oparte są na komfortowych fasonach, które wpisują się w dynamikę życia młodego pokolenia. Mimo, że wiele osób uważa, że moda ta jest przeznaczona tylko dla młodych, to mamy przekonanie, że styl ten zyska coraz szersze grono zwolenników, nieważne, jaki jest ich wiek, płeć bądź status społeczny.